www.chilliweb.cz
chilliweb.cz
 
Online uživatelé

fka82
Lamar
MontyMan

Porusovani autorskych prav!!!

«« zpět na seznam témat

Mili pratele!
Nepatrim mezi ty, kteri by nekoho s laskou poucovali o jeho chybach, ale ted uz jsem to proste nevydrzel.
Strasne se tady rozmohl jeden zlozvyk, a sice vkladat C I Z I , (tedy ne svoje)obrazky do zdejsi databaze odrud.
Uz jsem s Boocem o tom nekolikrat mluvil, dobre, co mohl to smazal, ale lepsi nez to mazat je tomuhle vubec PREDCHAZET.
Dovolim si tedy ani ne tak jmenem svym , spis jako jmenem Vitka "Booci" Vam vsem sdelit nasledujici:

Tahle Databaze odrud, ktera je tady na chilliwebu slouzi k tomu ucelu, aby jsme my, pestitele kteri jsme zde cleny , si neco vypestovali, neco malo (nebo i vic) k tomu napsali, proste nejake "technicke udaje" k te urcite odrude chilli, nasledne to vyfotili a tuhle fotografii zde zverejnili. Optimalni by byla fotka rostliny a pak fotka plodu.
Jenze se nekteri clenove rozhodli radeji z me neznamych duvodu (asi je s focenim moc prace, a nebo tuhle odrudu proste jen nevlastni.. to se jen muzu domivat) radeji stahovat cizi fotky z ruznej webu, a zde je zverejnovat.
Kdo tohle dela, a nema k tomu pisemne svoleni, ten se dopousti trestneho cinu "PORUSOVANI AUTORSKYCH PRAV" dle § 152 z.č. 140/61
Sb.!!!!!!!!!!!!!!!!
To neni nejaky prestupek, nybrz opravdu TRESTNY CIN!
Tak at si kazdy z Vas, kteri tam vlozili cizi fotky nalistuje v trestnim zakoniku vyse uvedeny §, precte si jaka tam je tresni sazba (Obvykle se to resi pokutou, ktera vcetne soudnih vyloh cini minimalne(!!!) 50 000,-KC) a posleze okamzite a strelhbite ony cizi fotografie vymaze, a uz nikdy takovou hloupost nedela.
Jo, nejsem zady JUDr, ale mam kamarada ktery za 2 fotky uz 50 000,-KC platil, takze vim o cem mluvim.
To je vse, co jsem mel uz delsi dobu na srdci a chtel Vam vsem rict. 7.05.2010 11:23 založil: Wiking

• Přispívat do diskuze je umožněno pouze registrovaným uživatelům!

Příspěvků: 30
13.08.2011 19:49 zaslal: otmar Poslat zprávu

Wiking: Zákon si určitě přeču (ne kvůli čili papričkám, ale ze zájmu).
Budu se opakovat, ale selský rozum mi řiká, že škoda která zcizením autorovi vznikne, případně obohacení kterého druhá strana dosáhne musí mít nějakou souvislost se zadostiučiněním, které si autor může eventuelně nárokovat soudní cestou.
Soud by určitě posuzoval jinak případ, kdy zkopíruju např.fotky mistra Saudka a vydám na jejich základě kalendář, který prodám v zajímavém nákladu a jinak bude posuzovat případ, kdy seberu wikingovi fotku prezentovanou na chilliwebu, abych ji následně neoprávněně znovu použil na chilliwebu. Myslím, že rozdíl je patrný, přitom fakticky jsem zasáhl oboum do jejich autorských práv stejně.
To je jako když ukradnu v obchodě rum nebo auto na ulici. V jednom i druhém případě jsem zloděj, ale výše škody hraje svoji roli.
I autorská práva jsou totiž ocenitelná(!), jak jinak by se mohlo obchodovat s autorskými právy? Ten kdo si je koupí, může s dílem nakládat - ne zcela libovolně, např. vždy musím ctít kdo je autorem - ale když si je koupím, tak např. ten Saudkův kalendář už mohu bez problému vydat, protože jsem ta práva nabyl poctivě.
Ten paragraf si přečtu! zdravim

13.08.2011 11:14 zaslal: Kalasnikov Poslat zprávu

No ono jde i o to že přestupek i tresný čin musí mít splněny dva aspekty: formální a materiální.
Formální znamená že je dané jednání uvedeno v zákoně jako tr.čin/přestupek.
Materiální znamená že došlo k ohrožení zájmu společnosti.
Většinou je při splnění formálního splněn i materiální ale nemusí tomu tak být vždy. Záleží na rozhodnutí konkrétním případu a rozhodnotí konkrétního soudu. V České Republice neplatí precenční systém.
Když v obchodě vezmu flašku rumu bez placení tak není co řešit materiální znak je znak je naplněn jasně. Ale u nakopírování volně dostupne fotky (a zabezpečit proti běžnému stahování to jde,samozřejmě to jde obejít jednoduše Prt Scr) na nejspíš neziskový web navíc třetím uživatelem je ten materiální znak docela nejistý.

13.08.2011 10:22 zaslal: MaximCZ Poslat zprávu

Boocu sem zkoušel kontaktovat, že bych se ujal webu a zkusil ho trochu vylepšit, ale neodpověděl mi.

13.08.2011 10:04 zaslal: Wiking Poslat zprávu

@Otmar: Nemas pravdu. A uz vubec s tim ze musi vzniknout skoda a ze se dotycny musi obohatit. Precti si § 152 z.č. 140/61, o nejakej obohaceni tam ani ani slovo. Jde o porusovani autorskych prav, ne o nezakonne obohacovani, to je neco jineho.
A dale si dovolim hodit kamenem, nebot jsem jeste NIKDY nevypalil zadne CD, a filmy stahuju jako registrovany clen a platim za to tak malo, ze je to jen zlomek ceny kdybych si mel platit TV prijimac.
@Hajzl: Presne tak, 100% souhlas!

Jeste se zeptam: Je tady jeste vubec nejaky moderator? Drive to tady promazaval Maxxtuner, ted uz po jem nejak neni ani slechu ani vidu.. Kdo to ted tady dela? Booca??

13.08.2011 00:33 zaslal: otmar Poslat zprávu

Hajzl:Nejsme v rozporu.Ale jde spíše o slušnost než o nějakou vymahatelnost práva soudní cestou.

takhle o dané věci mluví wikipedia: Autor může svá práva vynutit občanskoprávní žalobou, kterou se může domáhat určení svého autorství, zákazu ohrožení svých práv (zákazu neoprávněné výroby, obchodování, dovozu či vývozu, sdělování veřejnosti apod.), odstranění následků zásahu do práva i poskytnutí přiměřeného zadostiučinění (omluvou či v penězích); autor také může vyžadovat náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení.

..troufám si přepokládat, že v našem případě tím zadostiučiněním za neoprávněné použití fotky by nejspíš byla omluva.

12.08.2011 23:47 zaslal: Hajzl Poslat zprávu

Otmar: Aby došlo k porušení autorských práv nemusí vznikonout škoda. Jde o to,že bez povolení autora se fotky nemají jinde publikovat.Myslím,že by zde nikdo nic nenamítal,kdyby nkdo přišel s tím,že by si fotku vypůjčil a ve svém příspěvku uvedl zdroj fotografie.
Je to stejné,jako když do novin daj tvoji fotku,pokud nebudeš souhlasit,tak ji tam prostě nedají,pokud ano máš vyděláno.

12.08.2011 23:29 zaslal: otmar Poslat zprávu

Předpokládám, že aby se jednalo o porušení autorských práv, musí autorovi vzniknout nějaká prokazatelná škoda nebo by se ten kdo fotku bez povolení použije musel tímto svým jednáním nějakým způsobem obohatit..
Pokud se jedná o fotku papričky ze zahrádky, tak se vší úctou ke všem členům fotoamatérům i zahrádkářům si nemyslím, že jde o autorské dílo jehož zneužitím vzniká nějaká žalovatelná škoda!
V případě fotek ze zahrádky by k jejich neoprávněmému používání docházet nemělo a nefair to je, ale předpokládat, že je to žalovatelné - dokonce ve výši 50tis. Kč - je myslím omyl.
..apropo kdo jsi nevinen, hoď kamenem! Stahovat filmy či vypalovat CD je celonárodním sportem v ČR. Tam vysoká škoda prokazatelně vzniká a kdo se takového činu nikdy nedopustil...?

11.08.2011 14:52 zaslal: Patejl Poslat zprávu

Jen k tomu 7podu.
Loni jsem pěstoval 7pod z pepperkinga, označený pouze jako 7pod, a ty plody vypadali jinak než ty na tvým i charlieho obrazku. Ono to bude tím, že červených 7podu se vyskytuje hned několik variant a na některých obchodech se to vůbec nerozlišuje, vím minimálně o pěti různých variantách.

Viz
www.youtube.com/watch....
www.youtube.com/watch....
www.youtube.com/watch....
www.youtube.com/watch....
www.youtube.com/watch....

11.08.2011 12:21 zaslal: Wiking Poslat zprávu

@josef: Chudak Charlie obeti portugalskych zlodeju obrazku? :-B
Neverim v Santa Clause, neverim v cervenou Karkulku a neverim petiteli 7Podu Charliemu!!
Reknu to tak:
Kdo z Vas ( v CR a na SK) mel v roce 2009 vypestovany 7pot, at se ted a tady prihlasi, anebo navzdy mlci :-D



Mimochodem: a tenhle nasledujici obrazek je od kdy?

chilliandspice.com.au/images/products/preview/ chilli%20seeds%20-%207%20pot.jpg


Jeste si dovolim poznamku: Ten vyobrazeny plod vubec jako 7pot nevypada, dle meho nazoru je tvar 7potu takovy:

fstatic1.mtb-news.de/img/photos/6/9/9/3/4/_/la rge/1.jpg

11.08.2011 10:12 zaslal: kemper Poslat zprávu

Já už jsem našel svoje fotky na více místech.

11.08.2011 09:46 zaslal: zdenek17 Poslat zprávu

aaaaa, že by se někde stala chyba??

11.08.2011 07:42 zaslal: josef Poslat zprávu

Jak vis, ze byla zkopirovana odtamtud sem a ne naopak ? A nebo je to uplne jinak... ;>

Fotografii vložil: charlie - 6.08.2009
Clanek "z ktereho byla ukradena" je z 23.7.2010

11.08.2011 00:07 zaslal: Wiking Poslat zprávu

Prosim o smazani fotografie :
www.chilliweb.cz/odruda/habanero-7-pot-7-pod/< /a>

ktera byla ilegalne zkopirovana z :

confrariadapimenta.blogspot.com/2010/07/7pod-o u-7pot.html

Popr. poprosim o smazani cele odrudy, behem 2 mesicu si ji dovolim obsirneji popsat sam , jen co se vybarvi plody.
Popis odrudy jednou vetou je nic nerikajici a velmi primitivni.

24.01.2011 14:08 zaslal: kemper Poslat zprávu

Lépe je uvádět odkaz na adresu.To je bez problémů.

24.01.2011 14:00 zaslal: MalyPiko Poslat zprávu

2 tadytomas :
Musel bys mít písené svolení autora

24.01.2011 13:27 zaslal: tadytomas Poslat zprávu

Zdravím, je to trochu offtopic, kdyžtak pak smáznu a přesunu do mimo téma, ale dotýká se to právě legislativy o autorských právech.

Nejde o fotky, ale o texty z nettu, lze je uvést například na blogu nebo jiných www, s tím že uvedu původního autora a zdroj? nebo i to je nelegální.

kdyby někdo mohl poradit, díky moc

24.01.2011 13:21 zaslal: booca Poslat zprávu

kukikuk25>
Já si jsem na 100% jistý že Wikingovi jde jen a jen o dobro věci. Prostě teď už víš co a jak a dál bych to neřešil. :-)

24.01.2011 12:15 zaslal: Wiking Poslat zprávu

Uz jsem o tom diskutoval s maxT.
Pri registraci sem, (proste kdyz se sem nekdo poprvy prihlasuje a nic nezna) je potreba zakliknout takovy ty maly ctverecky,a u jednoho bude napsany
"Databaze odrud zde na Chilliwebu slouzi pouze a jen k ukladani vlastnich fotografii, jakekoliv vkladani jinych fotografii, stazenych z webu je trestne dle § 152 a bude mit za nasledek zruseni clenstvi."
Proste neco v tom smyslu.
Mozna pro uplny blby to jeste zabudovat tam kdyz nakliknou na databazi odrud, pote co kliknou na "Pridat dalsi odrudu", tak dat jeste 1x varovani, aby to museli nakliknout, jinak je to nepusti dal..
Je to technicky mozne?

24.01.2011 11:57 zaslal: jdolezalek Poslat zprávu

jo jo a tohle by mohlo viset na uvodní straně aby si to každý kdo má tyhle pohnutky mohl přečíst a zamyslet se nad sebou.

24.01.2011 09:42 zaslal: MAXTuner Poslat zprávu

kukikuk25: Na mě tam je email, icq tam nemám, protože na něj nechodím. Psal jsem ti meil, neodepsal jsi mi.

Díky za pochopení MAXTuner

24.01.2011 09:38 zaslal: kemper Poslat zprávu

kukikuk25: Už v neděli je v rubrice Mimo téma napsáno:
sem nevěděl že se zase dává do databáze obrázky stažený z internetu.
Mohl jsi na to reagovat a smazat to .

24.01.2011 09:26 zaslal: kukikuk25 Poslat zprávu

VELICE SA OMLUVAM ZATO,ZE SOM SEM NEPRIDAL VLASTNU PRODUKCIU ,KTORU PESTUJEM.Ale je lepsie nepoukazovat na osobu verejne skor jej poradit formou sukromnej cesty.Takyto sposob sa povazuje za nadradenost a nie za pomoc.Ono je pravda,ze ked niekto potrebuje pomoc od admina tak sa mu ani cez icq pomoci nedocka.

24.01.2011 09:11 zaslal: Wiking Poslat zprávu

Vzkaz uzivateli "kukikuk25" ktery kopiruje fotografie bez svoleni z webu www.semillas.de a uklada je sem na nas web
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
§ 152
Porušování autorského práva, práv souvisejících
s právem autorským a práv k databázi

(1) Kdo neoprávněně zasáhne do zákonem chráněných práv k autorskému dílu, uměleckému výkonu, zvukovému či zvukově obrazovému záznamu, rozhlasovému nebo televiznímu vysílání nebo databázi, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.

13.05.2010 21:10 zaslal: Grohic Poslat zprávu

Pokud by tu někomu příliš scházelo vyhledávání, dá se to vyřešit takhle: www.google.cz/search....

13.05.2010 20:54 zaslal: Nery Poslat zprávu

No můj názor je ten,že tady vyhledávání dost chybí :( plno věcí sem našel až když už jsem je vůbec nepotřeboval...někoho to může dost otrávit :)

13.05.2010 08:31 zaslal: petrinzenyr Poslat zprávu

no to jo, ale jak už bylo psáno, až bude, tak prvnízkušenosti a fotky, dřív to nemá moc cenu

12.05.2010 23:59 zaslal: Nery Poslat zprávu

Co není,může časem být...

12.05.2010 16:28 zaslal: petrinzenyr Poslat zprávu

Tak velká databáze je v odkazech, předpokládám, že databáze tady na tomto webu je spíš o tom, kdo má jakou odrůdu a je ochoten jí poskytnout dalším zájemcům včetně jednoduchého popisu (velikost rostliny, plodů, pálivost, náročnost na pěstování), než aby tu bylo co nejvíc odrůd, které ani v čechách a na slováči nejsou

11.05.2010 23:37 zaslal: Nery Poslat zprávu

Za to se nelze než postavit, nemám rád lidi co shromažďujou cizí obrázky,natož když je pak i používají, to je hnus.

Jináč nevím jestli už se to probíralo,ale nějaké vyhledávání by především v databázi bodlo...

11.05.2010 15:55 zaslal: booca Poslat zprávu

Wikingu moc díky že jsi to sem napsal!

Já mohu jedině dodat že jakýkoliv takovýto problém by znamenal konec tohoto webu.

Takž fotky nekraďte, nýbrž sami foťte!

Příspěvků: 30
Nemáte dostatečná oprávnění. K jejich získání je potřeba registrace a povolení administrátora. založit nové téma »»