www.chilliweb.cz
chilliweb.cz
 
Online uživatelé

Pestovani v kokosu

«« zpět na seznam témat

Cau lidi, zacinam pestovat svou prvni varku chilli v kokosu.

Pouzivam kokosovou drt bezne dostupnou v hobby marketech v pomeru 1:1 s Perlitem, a pro dospely rostlinky pojedu s cca 60% kokosu na 40% Perlitu kvuli lepsimu zadrzovani vody.

Jak bude cas ubihat, budu se delit o uspechy i nezdary. Prozatim je v me fotogalerii videt jak vypadaji rostlinky po 5 tydnech od zasazeni seminek.

Svitim 250W Metal Halidem 12 hodin denne.
Hnojim 2x tydne PH 5,8-6,2, EC 1,1 zpocatku, pak budu zvysovat k 1,3. Po zbytek casu v tydnu dolivam vodou bez zivin s upravenym PH na 6,0 1.03.2011 21:04 založil: darkb16a1

• Přispívat do diskuze je umožněno pouze registrovaným uživatelům!

Příspěvků: 32
10.12.2011 10:19 zaslal: zodyac Poslat zprávu

Ja som sa pridal ale este si ma nepotvrdil

9.12.2011 10:45 zaslal: petrinzenyr Poslat zprávu

jo, taky nelezu na fb, už je těhle sítí moc

8.12.2011 18:56 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

to neva, urco to budem resit aj tady :) ja jen pro jistotu.

8.12.2011 18:54 zaslal: slunecznice Poslat zprávu

nechci se vtírat, ale já a FB ... né :) Já být anti FB, jedinec žijící mimo tuhle realitu

6.12.2011 18:25 zaslal: kleema Poslat zprávu

velmi uzitecna informace, hura na FB :)

6.12.2011 11:23 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

Jen pro vasi informaci - vzhledem k nejiste situaci s chilliwebem a jeho existenci jsem pridal na Facebooku skupinu ktera se venuje pouze hydroponii a chilli, pokud se chcete pripojit,

https://www.facebook.com/groups/239342579454046/

na jare tam urcite zacnu psat prvni kroky na pripravu pestovani v kokosu atd.

2.12.2011 09:48 zaslal: kemper Poslat zprávu

Používá se k okyselení vody. Většinou je voda spíš zásaditá. Chce to ale udělat jen 10% roztok a přikapávat opatrně.
Používá se na vyrovnání PH zálivkové vody a taky v akvaristice.

2.12.2011 08:36 zaslal: petrinzenyr Poslat zprávu

kemper: k čemu je dobrá?

1.12.2011 19:56 zaslal: kemper Poslat zprávu

Kyselina fosforečná 85%
eshop.mach-chemikalie.cz/product_info.php....< /a>

Dik.Tak som zvedavy na vysledky,kedze do mna vsetci hucia ze umeliny a chemiu jest nebudu..Nuz darmo vysvetlis ze je rozdiel medzi organickymi a chemickymi hnojivami a medzi zeleninou z obchodu co len dopuju hnojivom a domacimi...

24.11.2011 19:31 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

jo, tahle forma bude v pohode, mozna bych enzymama proplachoval jednou za 14 dni zpocatku, kdy rostlina hodne roste, a presel na rezim jednou za 7 dni az na konci, kdy prvni plody prestanou menit velikost.

Co se pripominky k pruplachu kokosu tyce je to tam, ale jeste to teda zvyraznim.

23.11.2011 17:23 zaslal: zodyac Poslat zprávu

Ozaj este jeden dotaz k clanku.Ak mozes tak by si tam mal pridat s velmymi vykricnikmi ze na zaciatku este pred zasadenim treba previest totalny vyplach kokosu pretoze kokos sa zbiera na plazach plnych soli z mora co meni ph a hlavne to robi velku neplechu na rastlinkach.Na jednom fore som videl rastlinu ktoru chalan zasadil do nepreplachnuteho kokosu a ta scipavala cela zozltla.

23.11.2011 16:57 zaslal: zodyac Poslat zprávu

No poviem ti jak to planujem robit ja a ty mi povedz ci je to dobre alebo nie.Hnojit s kazdou zalievkou a raz za 7 dni preplach enzymami.Teda napr. kazdy piatok preplach.

23.11.2011 16:54 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

Na zacatku s kazdou zalivkou s tim ze po 14 dnech cista voda, na konci jsem to hodne stridal, jedna jen voda, jedna s hnojivem. At uz das EC vysoky nebo nizky, jednou za cas(2-3 tydny) je pruplach vodou dulezitej.

23.11.2011 16:44 zaslal: zodyac Poslat zprávu

No pekne to ma trtne ak budem mat kupit nove.Inac jak tak pozeram ty nehnojis s kazdou zalievkou?Ja som bol v tom ze dam nizsie ec a budem hnojit s kazdou zalievkov

23.11.2011 16:41 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

tak to se moc ptas, nemam tuseni :(

23.11.2011 16:39 zaslal: zodyac Poslat zprávu

Sak podla farby tiez myslim.Pocuj teraz pozeram ze A je do 5.3.2012 B do 7.5.2012.A to je dost pruser..Myslis ze to bude zle ak to skladujem v skrini a je tu okolo 20stupnov?Lebo sa mi nechce koli tomu kupovat nove.Pokazi sa to alebo s tym nebudem moct hnojit?

23.11.2011 16:29 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

zajimavy. dle barvy bych soudil ze Acko bude dusik, vapnik +mikroprvky, a Bcko vse ostatni. Takze v pozdejsi fazi omezit Acko a obcas prikapnout PK.

23.11.2011 16:22 zaslal: zodyac Poslat zprávu

No Canna je na tom dost divne,pretoze nikde nie je napisane ake konkretne zlozky sa nachadzaju v zlozke A a ake v B.Mas len vypisane co to obsahuje vsetko do kopy teda si nuteny pouzivat obe..Najprv som kupil Plagron Coco ale vymenil som za Cannu lebo ma viac prvkov a lepsie pomery.Napr. Plagron nemal siru..Ziviny su:NPK-5-4-3,potom Ca-5%,Mg-2%,S-0.8%,B-0.007%,Cu-0.001,Fe-0.02% a 0.0003%(DTPA,EDDTA),Mn-0.01,Mo-0.002%,Zn-0.007% a fluvic/humic kyseliny-0.5%.

23.11.2011 15:22 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

naprostej souhlas, mne se uplny vysazeni dusiku a stopovych prvku nevyplatilo, ty plody ktery byly ihned na sklizeni byly vyborny, ale jelikoz pouzivam techniku spise "staged harvest" takze jak se plod zacervena hned ho trham, tak ty co zustaly na kytce ktera pak byla delsi dobu bez zivin uz nebyly tak dobry, a i kytka vypadala spatne.

Mas nekde jednotlivy rozlozeni zivin od Canny v A a B ?

23.11.2011 15:13 zaslal: zodyac Poslat zprávu

A s hnojivami to planujem tak ze v kvetovej faze znizim Coco A&B a pridam PK-13-14 a v zaverecnej dam minimum Coco A&B a viac PK-cka kedze si myslim ze uplne vysadit N ale aj stopove prvky v A&B je risk.Potom par dni preplach a jupi :-S

23.11.2011 15:10 zaslal: zodyac Poslat zprávu

Ako to s presadzanim bez debaty..Urcite idu najprv do 1L potom do 3.5L az potom do 7.5L.No ja som tiez zvedavy na chut lebo povedzme si uprimne lahsie sa nam porovnaju rajciny chutovo ako chilli kedze po par sekundach stracate schopnost citit chut :-D a len sa hasi ohen 8-O

23.11.2011 15:07 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

Cau, rad vidim prvni vlastovky svyho snazeni v podobe dotazu :)

Velikost kvetinacu - u kokosu je moje zkusenost takova ze je to vic podobny klasicke hline nez hydru v tom, ze kdyz das kytku z malyho kvetinacku hned do velke nadoby, prilisna vlhkost substratu ve kterym jeste nejsou koreny muze zpusobovat potize. Proto je lepsi presazovat postupne, ne z 0,5l do 7l, ale jeste nejakej mezistupen.

Co se chuti tyce, ja jsem proste zadnej rozdil nepoznal, dokonce bych rekl ze mi z kokosu chutnaly vic protoze byly aromatictejsi, mozna je to tim ze jsem poslednich 14 dni pred prvni sklizni ktera byla nejlepsi uplne vyradil hnojiva, coz je u kokosu okamzita vec a u hliny to jeste "dojizdi", nevim.

Vim jiste je ze dalsi rok jedu opet v kokosu.

23.11.2011 14:55 zaslal: zodyac Poslat zprávu

Zdar chystam sa pestovat v kokose,vsetk uz mam kupene,ale po precitani tvojho clanku ma zarazilo,ze prilis velke kvetinace su chyba..Ja som kupil 7,5 litrove s tym ze budem pouzivat Rhizotonic od Canny.Ale v com je problem ak bude mat rastlina pekne a zdrave korene a bude dobre zakorenena?A este otazocka ohladom chuti :-) Tej sa obavam najviac..Kupil som hnojiva od Canny-Cocos A&B+PK-13-14,co su jedny z naj na trhu.Maju dlhu tradiciu a hlavne s hnojivami na kokos prisli ako prvy.Su to samozrejme organicke hnojiva.Myslis ze plody budu chutit uplne ako z biopestu zo zahrady,alebo ako uplna umelina,alebo nieco medzi tym?Chcem pestovat rajciny aby som porovnal chut,ale ked si to uz skusal...Dik :-B

3.11.2011 13:18 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

perlit je naopak na provzdusneni substratu, na zacatku doporucuju takovej malej experiment - vem si 2 stejne velky kvetinace (maly, treba pul litru), jeden napln jen vysusenym kokosem a druhej kokosem s perlitem, a pak tam nalej vodu. Uvidis co bude drzet vic vody.

3.11.2011 12:19 zaslal: parlament Poslat zprávu

to dark...:Presvedčivé a pekné výsledky :-) Len u mňa doma budú mať asi horšiu starostlivosť.V zime mám málo času,tak asi toľko:)

3.11.2011 12:10 zaslal: Hajzl Poslat zprávu

Masakr,už se těšim.Jen se chci zeptat,nahoře píšeš pro dospělý rostliny 60% kokos a 40% perlit,kvůli lepšímu zadržování vody.Co tedazadržuje vodu,perlit nebo kokos?Já myslel že perlit.

3.11.2011 12:05 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

foto

rust v obdobi cca 10 tydnu v kokosu letos na jare. Neni to zadnej zazrak, ale oproti hline si myslim ze to neni spatny :) .

3.11.2011 11:43 zaslal: parlament Poslat zprávu

to dark...:Vďaka za sériu článkov,sú výborné.Asi sa tiež skúsim zúčastniť od januára.Zatiaľ len pokusne(1-2 ks),aby som videl rozdiel oproti hline.

3.11.2011 07:57 zaslal: booca Poslat zprávu

Joooo, jak už jsem řekl v hospodě, počítám s tím a půjdu do toho!

Pakliže mám tuhle možnost - nechat se vést za ručičku - tak by byla fakt škoda do toho nejít!
:-B

2.11.2011 17:26 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

Cau vsem, dokoncil jsem treti dil clanku o pestovani v kokosu, a protoze par lidi projevilo zajem o tuhle formu hydroponie, tak od Ledna pristiho roku, jakmile zacne sezona sazeni seminek, budeme startovat takovej mensi projekt - krok po kroku pujdeme od seminka az k plodici kytce, budem navzajem resit potize i se delit o uspechy - pro uplny zacatecniky, i zkuseny borce.


vsichni kdo maji zajem zkusit si hydro ci se podelit o svoje zkusenosti jsou vitani v tomto tematu v diskusnim foru na chilliwebu !

29.05.2011 19:17 zaslal: darkb16a1 Poslat zprávu

Tak nakonec jsem se dokopal k tomu napsat par clanku o pestovani v kokosu, protoze to povazuju za hodne ucinnou metodu. Clanky najdete zde na www.chilliweb.cz v sekci chilli magazin.

Pokud by mel kdokoli nejake otazky, tak se ptejte, co budu vedet to odpovim !

Příspěvků: 32
Nemáte dostatečná oprávnění. K jejich získání je potřeba registrace a povolení administrátora. založit nové téma »»