www.chilliweb.cz
chilliweb.cz
 

Odpadávající květy

«« zpět na seznam témat

Mám problém, habanera choco mi nasadily krásné květy, ale květy se stopkou odpadávají. Jelikož Habanera pěstuji poprvé a nikdy předtím se mi nic takovéko u ostatních nedělo, nevím si rady. Poraďte. díky
D. 20.05.2010 08:39 založil: achilles

• Přispívat do diskuze je umožněno pouze registrovaným uživatelům!

Příspěvků: 130 • Strana 1 / 4následující »»
8.09.2010 09:01 zaslal: MAXTuner

NIC JIŽ SEM NEPIŠTE, ALE DO TÉMATU


choroby a škodcovia, ať zamezíme zasírání !!!

4.09.2010 18:22 zaslal: kemper

jano: To máš docela dobrej nápad. Asi to zítra udělám taky.

4.09.2010 18:21 zaslal: kemper

grogman:Tady asi půjde právě o to dřívější nasazení květů.Mohlo bejt lepší počasí(víc sluníčka) a nebo sis toho nevšiml a shodilo ze začátku taky.

4.09.2010 17:34 zaslal: jano

Ja mám opačný "problém" - dnes som pootrhal asi 2OO kvetov z Habaner voľne rastúcich vonku. Podľa mňa by aj tak nestihli dorásť. Bol by som radšej keby mi miesto rastu nových kvetov či plodov dozreli "evergreeny" :-D t.j. Habanera , Fatalii a Naga stagnujúce v zelenj fáze

4.09.2010 16:55 zaslal: grogman

Kemper:Já vlastastně nevím které je které je které , ale pravda je , že jedno bylo opravdu trochu rychlejší ikdyž on ten rozdíl vlastně nebyl zas tak markantní, až na dobu nasazování květů-plodů . Ale to jedno je ok a to druhé co je vlastně pomalejší tak tak ty květy od začátku shazuje.

4.09.2010 14:45 zaslal: kemper

grogman:Jen takovej dotaz.Nevyrostlo ti to Red trochu rychlejc?

4.09.2010 14:22 zaslal: Kalasnikov

To počasí nestojí za nic. poslední týden co mi odvete to taky odpadne :-/ A ty papričky co narostly před tím jsou pořád zelené jako rybníček Brčálník.

4.09.2010 14:17 zaslal: grogman

Já mám v jednom truhlíku dvě habanera , jedno mi krásně kvete a začínají se na něm objevovat plody . A to druhé když už se ojeví květ tak opadne . A to mě opravdu zaráží, jeden truhlík , stejně světla a zálivky dokonce jsou obě stejně velké a každá se chová jinak. Mohlo by to být tím , že je jedno red a druhé yellou ??

2.09.2010 14:03 zaslal: kemper

Patejl:Jo východní strana stačí jen některejm.A zrovna Nagy, bych řekl,chtěj toho slunce víc.

2.09.2010 13:29 zaslal: Patejl

kemper:
Ale vůbec ne, mám hodně širokej parapet, takže ty velký květináče s chilli mám přímo na okně, ale kytkám asi ty východní okna nějak nestačí.

Nery:
Zajímavej nápad, ale já je můžu vystresovat ledatak tím, že nechám otevřenou větračku, balkón bohužel nemám. :)

2.09.2010 12:41 zaslal: kemper

Nery: Jo maj tam víc světla.

2.09.2010 12:00 zaslal: Nery

já je hodil na balkon,tam najednou takový hnusný počasí že se nagy začaly bát o život a hned přestaly shazovat květy :) najednou 20-40plodů na kytku a stále kvetou a neopadávaj...ale už brzo pudou zas domu, je tam fakt hnusně,,,

2.09.2010 11:11 zaslal: kemper

Patejl:Ono taky počasí stálo za prd.Pořád zamračeno a slunce nic moc.Snad se to trochu zlepší.Máš je určitě na zemi a dál od okna,což je bída.Asi by tomu chtělo přisvítit.

2.09.2010 10:40 zaslal: Patejl

Tak nagy mi pořád rostou, u stropu jen změnily směr růstu, teď bych je odhadoval tak na necelý 2 metry.

S úrodou je to hrozná bída, ze tří nag mám jen 3 plody a květy opadávají ve velkým. 7pody na tom nejsou o moc líp, teď mají cca metr a vyplodily taky jen 3 plody. Jak u nag tak 7podů se navíc neustále setkávám s opadáváním listů na spodu rostlin, listy prostě zežloutnou a odpadnou, to není tejden co by na nich nějakej ten list neodpadl. :(

Nejlíp z toho zatím vychází Safi, květy u nich opadávají o něco míň než u ostatních odrůd, jedna kytka má teď 6 papriček, druhá 8, listy téměř neodhazujou a hlavně drží se svojí normální velikosti; mají teď asi 70 cm (velikost Safi bývá obvyle mezi 60 a 80 cm). Ale i tak, plodí to zoufale málo.

Hnojivem to zjevně není, už nehnojím přes 2 měsíce. Bojím se, že hlavní příčina bude v nedostatku světla.

10.08.2010 20:25 zaslal: nubby

speciallista: mne delaly to same jolokie...pak se to z niceho nic spravilo.

10.08.2010 20:14 zaslal: speciallista

jo,velká je dost,taky jsem jí vázal provázkem,ale pořád shazuje květy.Už už to vypadá,že se začíná dělat paprička,ale šťopka zežloutne a celý to upadne.S jinejma druhama problem neni.Taky sice tu a tam něco upadne,ale minimálně.

9.08.2010 22:09 zaslal: kemper

Tak to je zajímavý.Já mám Rocoto Red mezi největšíma a plodů mraky.Dokonce mi ty okolo až utiskuje mrcha.Musel jsem jí přivázat špagátem jak je těžká.

9.08.2010 19:49 zaslal: speciallista

Já mam zase problem s rocoto red s opadáváním květů...Takže každýmu asi opadává něco jinýho.

9.08.2010 09:31 zaslal: Nery

Patejl - asi by pomohlo trochu stresu,já je musil vyhodit z jižního okna na východní balkon,jinak by neudržely ani jedinej květ, doma je na ně prostě moc pohoda, venku fučí vychr a je tam hnusná zima - pomohlo to a kvety už neopadavaj. Horší že CAP1474 dveřma ven nedostanu :(

9.08.2010 08:47 zaslal: petrinzenyr

no, ono na východ nic moc, tam slunce moc neni

8.08.2010 22:52 zaslal: Patejl

speciallista:
Pěstuju jednoduše v bytě na oknech směrem na východ, v hlíně, žádný hydro, žádný přisvěcování. Zpočátku jsem je pravidelně hnojil, teď už vůbec. Mají teď něco přes 140 cm, květy teď dělají o něco větší než ze začátku, ale i tak je zahazujou. Ostatní odrůdy zatím takový problémy nedělají, Safi mají cirka 50 cm a začíná se jim dělat první paprička, 7 pody jen trošku větší to samý. Možná by ty nagy prostě chtěly jen víc světla, ovšem s tím asi nic nenadělám.

Mimochodem, včera jsem našel na jedný z těhle nag zárodek papričky, tedy celkově druhou (nagy mám tři).

8.08.2010 20:52 zaslal: speciallista

Patejl:To teda nevim,jak je pěstuješ...Mam nagy kolem 30cm vysoký a každá má přes 10 papriček a ještě kvetou...

7.08.2010 10:48 zaslal: kemper

foto

Patejl:Nemusíš na ně prdět.Ale pěstovat je rozumě.Tu velikost ti určitě vyhnalo to hnojení.Ono někdy platí-míň je víc.Mrkni.

7.08.2010 10:32 zaslal: Patejl

Dneska ráno jsem zjistil, že největší naga už drhne listama o strop, začíná to bejt trochu problém, netušil jsem, že to budou až tak velký obludy. Bohužel furt jen opadávaj, takže to vypadá, že nakonec budu mít ze tří nag jen jedinou papričku. Na nagy se teda příští rok vyprdnu a na extrémní vypálení si nechám jen 7 pody.

Zato 7 pody, to je jiný kafe. Největšímu rozkvetlo prvních pár květů a dva z nich už papričkujou. Celkově mají ty květy větší a s mnohem silnější stopkou než mají ty moje nagy. Vypadá to celkem slibně.

31.07.2010 03:59 zaslal: Nery

Já už budu musit taky přestat hnojit, už mi to štve :) Taková CAP 1474 má vrchní větve zahnuté od stropu dolu (místnost 245cm) a furt to jen opadává...no třebas se mi ji podaří přezimovat tam kde stojí a příští rok to bude lepší :D
Jeji sestři má plodů asi 10-15,ale udělalo se z ní na zahradě strašný koště vošklivý :(

27.07.2010 15:52 zaslal: petrinzenyr

no jo, ale on je víc na severu a tam je větší zima a taky míň slunce, ostatně když se podíváš na jeho fotky, tak uvidíš, že tam dává světlo. A navíc mu tam takhle roste všechno :-D

27.07.2010 15:03 zaslal: tadytomas

petrinzenyr: nemusíš mít vytápěnej skleník a svítit jim. Mám Lemon drop momentálně cca 2,5m vysokej.. Je to hlavně tím hydrem

27.07.2010 13:05 zaslal: Patejl

kemper: Ani ne, jel jsem podle návodu tj. 10 gramů Floria hnojiva jednou za 14 dní, ale už na to radši kašlu. Je to krapet účinnější než jsem čekal. :-B

27.07.2010 13:04 zaslal: petrinzenyr

jo, ale ve sklaníku, hydroponií a silný umělý světlo, navíc určitě skleník vytápěnej :-)

27.07.2010 11:36 zaslal: kemper

Patejl:To jsi je musel řádně fedrovat.Možná,že dohoníš Fataliho.Ten je má aspoň 3m. :-)

27.07.2010 10:20 zaslal: Patejl

Apropó, jak vysoko vlastně naga, konkrétně naga jolokia, běžně dorůstá? Ty dvě nagy co odhazujou mi totiž pořád rostou, už mají 110 cm a to jsem je už nejmíň 6 týdnů nehnojil. Furt jen odhazujou a rostou. Ta největší mi asi brzo narazí do stropu, už má nad sebou jen 15 cm prostoru . 8-O

27.07.2010 08:59 zaslal: petrinzenyr

já mám nagu od lonska a pořád roste, už má asi přes metr třicet, kvete a plodí jedna radost, habanera orange už začínaj barvit a pořád maj květy a plodí, chocolate mi i loni kvetly a plodily málo, ale pořád maj trochu času, už se zase otepluje :-)

27.07.2010 08:38 zaslal: kimlo

Ja mam nagu už takmer meter vysokú a je na nej len jedna paprička.. šlak aby to trafil!.... :-(

27.07.2010 08:31 zaslal: biffladin

Hele... :-D ...Přijde to z ničeho nic... Z ničeho nic Ti začnou chytat jinou barvu... Dej jim čas... A buď rád, že aspoň něco máš :-) ... Mně se udělali všehovšudy jen dvě papričky a ostatní květy šly dolů :-(

27.07.2010 07:18 zaslal: kemper

nubby:Dočkáš se,trochu dýl to trvá.Nepospíchej.

26.07.2010 21:51 zaslal: nubby

kua a kdy ty habanera maj zacit chytat jinou nez zelenou barvu? Uz je mam mesic a pul a jsou furt zelene

26.07.2010 20:40 zaslal: kemper

Jo,jo všeho moc škodí :-) .

26.07.2010 20:37 zaslal: achilles

Přestal jsem hnojit a fakt to funguje... :-)

26.07.2010 20:35 zaslal: Patejl

To mě na té jednopapričkové naze opadaly už úplně všechny květy. Druhý dvě pořád nic, jen opadávají. :(

26.07.2010 20:18 zaslal: vekoka

Tak jsem se po minimálních starostech dočkal Nagy. Květy padaly ve velkém, ale nijak jsem to neřešil. Jelikož je mám na balkoně a nedostanu se k nim jinak než se zalívací tyčí, tak jsem ani nevěděl, že se mi nějak osypala plody a to asi dříve, protože jsou už poměrně větší. Na zbylých dvou , které mám na okně ještě sice opadávají, už roste taky pár kousků. Na druhé straně , co bych dělal s padesáti plody Nagy? :-(

Nemáte dostatečná oprávnění. K jejich získání je potřeba registrace a povolení administrátora. založit nové téma »»