www.chilliweb.cz
chilliweb.cz
 

Hnojení?

«« zpět na seznam témat

Mám to hnojit už od přesazení do hlíny ty sazeničky? 4.02.2010 16:01 založil: solitairee

• Přispívat do diskuze je umožněno pouze registrovaným uživatelům!

Příspěvků: 108 • Strana 1 / 3následující »»
10.07.2010 20:15 zaslal: kemper

pavlos67:Zde pouze můj názor: Je to vynikající věc.Dá se použít na všechno.Stříkal jsem s ním i jahody a česnek.Koupil jsem 10l balení a nelituju.

10.07.2010 19:55 zaslal: pavlos67

Zdravím pánové a dámy. Mohu znát váš názor na Lignohumát? Je to k něčemu? Dík za názor.

6.07.2010 21:58 zaslal: kemper

speciallista:Zjednodušeně řečeno je dusík na zelenou hmotu,fosfor na květy a drasík na plody.Pozor na vysoký obsah fosforu.Používá se někdy na květiny,kde chceme aby hodně kvetly a po odkvětu odpadly. Na naše potřeby je složení toho Agra na plody ideální N4%,P2%,K8%.

6.07.2010 21:25 zaslal: speciallista

Takže-chápu-li dobře, dusík a fosfor je dobrej na růst a draslík na kvetení a plodění...

6.07.2010 20:53 zaslal: skubas

Jj přesně jak píše Kemper. :-B

6.07.2010 20:49 zaslal: speciallista

kemper:Takže teď už dám rovnou agro, když to všechno kvete. Dík

6.07.2010 20:39 zaslal: kemper

speciallista:Greenfos-můžeš používat na mladé rostlinky aby dobře narostly.Ale jen do té doby,než nasaděj na květy.Pak přejdi na Agro, kde je míň fosforu a dvojnásobek drasíku než dusíku.

6.07.2010 20:23 zaslal: speciallista

Zdravím.Chci se zeptat, co říkáte na Greenfos. Je to tekutý hnojivo NPK v poměru 7,5:8:6. Pak jsem doma našel Agro hnojivo na rajčata a papriky(jsou to granule),má poměr 4:2:8. Který bude lepší? Dík za odpověď

24.06.2010 08:38 zaslal: kemper

Wiking:V jádru máš pravdu.Mořští ptáci vylučují zvýšený obsah fosforu a hořčíku, který získávají z mořských ryb.Toto pak podporuje lepší růst kořenového systému. Jenže!!!!! Prodává se také guano z netopýřího trusu. Je jasný, že holubí nebo slepičí trus není úplně stejný. Ale jako náhrada, kterou máš zadarmo,není zase tak špatná. Dokonce o tom i píšou na wikipedii. :-)

23.06.2010 23:06 zaslal: Wiking

@kemper:
Normalne receno to tak neni.
Guano je trus MORSKYCH PTAKU.
Slepice a holubi nejsou morsti ptaci.. aspon si to myslim.
To co ze sebe vylucuji slepice a holubi jsou slepicince a kurince.
Normalni holubi a slepice nezerou a hlavne nelovi morsky ryby.
Jde o to, ze v te potrave se rozlozi a stravi urcity substance, napr. maso a kostry ryb, ktery jsou samy vapnik, fosfor, jod atd. a z tech vznika dobry hnojivo. Holubi a slepice kteri zerou zrni, granule, a obcas zizaly nemaji dostatek vapniku, fosforu atd, aby jejich trus byl srovnatelny s guanem.
Takze tak nejak.

23.06.2010 21:59 zaslal: biffladin

jojo, bílý hovínka ze skal... z útesů:)

23.06.2010 13:05 zaslal: kemper

Guano je normálně řečeno ptačí trus. To si můžeš nahrabat holubí nebo slepičí a máš to zadarmo. Akorát to musíš nechat vykvasit.

23.06.2010 11:33 zaslal: Patejl

Já myslím, že to guano je už ve složení zahrnutý. Hnojím tím už od května a zatím žádnej problém.

23.06.2010 08:20 zaslal: skubas

Kemper: Guano ještě nějak ovlivňuje ?

23.06.2010 07:46 zaslal: kemper

Teď jde o to,jestli ten poměr je u floria už s guanem a nebo bez něho. Jestli to je 3,5+2,7+7,0 a + guano, tak je to v pr...

23.06.2010 07:26 zaslal: skubas

Hmm to hoštické, je asi opravdu jen na růst, ta floria se netváří složením špatně.

22.06.2010 19:38 zaslal: biffladin

PŘESNĚ tak.... jednalo se o Hoštické... a je dobré pouze na růst... Jakmile mají Papruchy květy a poupata, doporučuji tohle hnojivo vysadit... Všechny květy mi totiž kytky shodily a poupátka zaschla, takže bacha na věc...

22.06.2010 19:05 zaslal: Patejl

Podle popisu vzadu to obsahuje navíc organickou složku ve formě guana, tak asi proto.

22.06.2010 18:46 zaslal: kemper

Patejl: Jestli to má tohle složení jak píšeš, tak to je špica. Ale proč píšou že je to dvousložkové?

22.06.2010 18:25 zaslal: Patejl

A co tohle?
m.eshop-abex.webnode.cz/products/floria-organo mineralni-hnojivo-pro-plodovou-zeleninu-2-5-kg/

Je to dvousložkový organicko-minerální hnojivo s guanem. Vybral jsem dobře nebo je lepší použít obyčejnej Kristalon na plod a květ?

Složení:
3,5% N,
2,7% P2O5
7% K2O
0,6% MgO

22.06.2010 18:03 zaslal: kemper

skubas: Tak bych řekl, že biffladin si něčím podobným taky "pohnojil". Na růst to bude výborný. Ale je tam moc dusíku a málo drasíku. Tak bacha na to.

22.06.2010 16:15 zaslal: skubas

foto

Pro ty co maj rádi kapalná hnojiva třeba jako já, sem nedávno objevil Hoštické. Ti co znají prominou, ti co ne třeba zkusí.

Hoštické hnojivo na rajčata a papriky - s guánem



Kapalné Hoštické hnojivo obsahuje přírodní guáno, pocházející z trusu mořských ptáků z pobřeží jižní Ameriky. Rostlinám dodává potřebné živiny v průběhu celého vegetačního období

Složení: 7%N + 4%P2O5+ 6%K2O


Použití:

Hnojivý roztok pro zálivku připravíme smícháním 15 ml hnojiva (po okraj naplněný uzávěr) s 3 litry vody. Rostliny hnojíme zalitím na substrát 1 x týdně v době vegetace (duben - srpen). Před použitím obsah láhve důkladně protřepeme. Při listové výživě (postřikem na list) smícháme 15 ml hnojiva se 6 litry vody. Postřik provádíme ráno nebo večer. Aplikaci přerušíme 14 dní před sklizní plodů a v jejím průběhu.

4.06.2010 20:05 zaslal: andre

kemper: :-D :-D :-D Už to chápu.Stačí to jen lidsky vysvětlit. :-B

4.06.2010 19:50 zaslal: kemper

andre:Ono se taky má zalejvat podle podmínek. Do teď jsem zalejval tak 4 konve na skleník a teď počítám, že přidám . Zítra budu zalejvat a dám 8 konví. Ty taky nedáš pokaždý stejně piva. :-)

4.06.2010 18:36 zaslal: andre

Ono je taky průser,že jsem v neděli řádně zalil a stále tam je mokré kolo kolem rostliny.A to je pátek večer.V tomto počasí ani to doporučené dávkování nevyužiju!!!

4.06.2010 14:25 zaslal: skubas

Já ted dávám taky kristalon (plod a květ), dávkuju 5 mg na 3 litry, oproti doporučenejm 3 mg na 3 litry. Dávám to do každý zálivky a zatím úplně bez problémů, ale pozor rostliny maj cca 50 cm, dobrý větvení a mnoho květů. Navíc je to zrovna hybrid, který snese asi daleko více. ( Jalahot F1) Chce to zkoušet. No a pokud si vzpomenu tak jim ještě občas dám Hoštice postřikem na list. :-B

4.06.2010 11:17 zaslal: petrinzenyr

jo, to dávkování je psaný obecně, aby se rostlinám neublížilo a to všem, některý snesou víc, jiný míň, tak je to nastavený pro ty míň a navíc menšího vzrůstu. Jinak plnej souhlas s tadytomas :-)

3.06.2010 20:48 zaslal: tadytomas

no, hodně záleží na stavu rostlin a jejich kořenech, listové ploše a i počasí..

Já se třeba dávkováním neřídím. Prostě zvedám dokud neuvidím známky přehnojení.. a to sice spálené konečky listů/černé flíčky na listech. Vždy to začíná úplně od spodních listů a postupně postupuje nahoru.. to znamená když to uvidím, tak snížím dávkování.

být Tebou tak bych zkusil třeba 2x týdně malinko menší dávku, když to bude OK, tak další týden dej 2x normální a pak uvidíš.. Jednou zálivkou s hnojivem v normální dávce je nezabiješ..

3.06.2010 20:41 zaslal: andre

Hele kucííí.hnojím kristalonem start,držím doporuřené dávkování tj. jednou týdně,ale koukal jsem tady na něčí příspěvek,že hnojí dvakrát týdně.Taky Kristalonem.Lze to nebo riskuji předávkování???

3.05.2010 19:29 zaslal: Grohic

Je to granulovaný hnojivo, píšou, že by mělo vydržet tak měsíc a pak je teprv možnost doplnit, zatim sem ho nasypal trochu kolem rostlinek, tak snad to přežijou a bude se jim dařit..

3.05.2010 19:16 zaslal: kemper

Grohic:Složení toho hnojiva je ok. Je to na plodovou zeleninu.To dávkování je nějak ujetý.Řekl bych, že to je na jednu kytku, ale na celou sezonu.Když bych to porovnal s kristalonem,tak je to asi o polovinu slabší.Ale pozor na to, je tam přidaná rohovina. Myslím, že to není určeno na hnojení zálivkou, ale na přihnojení před výsadbou. Je tam i dlouhodobě působící hnojivo. Abys to zálivkou nespálil!!

3.05.2010 16:50 zaslal: Grohic

chtěl jsem se vás zeptat, jestli je toto vhodné hnojivo: www.drago.cz/.... sazeničky mi už nasazují na květ, složení N4 P2 K8. A taky kolik ho mám dát, na balení je že zhruba 65g na kytku, což mi přijde trochu jako hora..

27.04.2010 18:45 zaslal: jano

Granulovaný kravský hnoj som zalial vo flaši s vodou a použil na polievanie - čo sa týka zápachu je to OK aj v prípade pestovania doma za oknom. Ale keď som do flaše pridal ešte rohovinu a na druhý deň otvoril - zápach ako z kafilérie - pre domáce použitie asi radšej nie, iba ak by ste chceli vyhnať svokru, manželku, priateľku či otravnú návštevu. :-)

23.03.2010 13:17 zaslal: petrinzenyr

Myslel jsem na množství :-) :-) :-B

22.03.2010 14:31 zaslal: kemper

petrinzenyr:Naopak. Šetřím hodně.½kg balení kupovala žena za 85,-kč. Tady mě přijde ½kg start na 24,-kč a ½kg plod a květ na 26,-kč.Tak kdyby někdo měl cestu do Mladé Boleslavi,můžem se domluvit a něco málo(:-D) bych nechal.To samé s lignohumátem.

22.03.2010 09:01 zaslal: petrinzenyr

Nešetříš :-D :-D
Ale je fakt, že dlouhodobě je to lepší než ty malý balení z hobbymarketu

21.03.2010 11:07 zaslal: kemper

foto

Tak jsem se zásobil hnojivem na několik sezon. Až dojde AHčko tak přejdu na kristalon. Zároveň budu zkoušet Lignohumát. Tak jsem zvědav.

20.03.2010 19:27 zaslal: skener

ok děkuju

20.03.2010 17:32 zaslal: kemper

skener:Použít to můžeš jako hnojivo -plod a květ. Pozor na ředění. Je to dost silné.

Nemáte dostatečná oprávnění. K jejich získání je potřeba registrace a povolení administrátora. založit nové téma »»