www.chilliweb.cz
chilliweb.cz
 
Online uživatelé

Hajzl

Co je to za druh?

«« zpět na seznam témat

Ahojky v dubnu jsem si koupila sazeničky chilli 2 druhy, ten první druh je nízký (asi 15-20cm), košatý, bohatě kvete ale papričky mám zatím dvě, podlouhlé nejdříve světle zelené, pak začaly mít fialové žíhání a teď ta fialová převládá, zatím jsou asi 3 cm dlouhé a stále rostou. Poradí mi někdo co je to za druh? Ten druhý je vysoký (30-40cm), papričky jsou tmavě zelené kulaté, zatím moc malé, paní v obchodě říkala že je to kari paprička, pálivá, tak jsem to zkusila. Poradíte mi prosím? 27.07.2009 11:11 založil: jesterkam

• Přispívat do diskuze je umožněno pouze registrovaným uživatelům!

Příspěvků: 619 • Strana 1 / 16následující »»
26.01.2012 08:09 zaslal: fka82 Poslat zprávu

Hajzl: Jj tu papriku mám vlastně doma.
Hami: Dej pak vědět.

26.01.2012 07:36 zaslal: Hami Poslat zprávu

Myslím, že CZ black a Hungarian Black jsou 2 rozdílné druhy...

www.g6csy.net/chile/database.html

Každopádně mám vyklíčené oba druhy, tak uvidíme :-) :-B

25.01.2012 23:52 zaslal: Hajzl Poslat zprávu

mám do ma ty samý,ale moc nepálily.Teď je budu drtit na prášek. Kámoška mi je dovezla přímo z maďarska. Evi víš jak jsi mi kupovala pasty v tom maďarským krámku u vás? Tak tam maj taky mletou papriku,tušim 250g a myslim,že to bude to samý.hodně aromatická,ale ostrá moc není.

25.01.2012 15:32 zaslal: kemper Poslat zprávu

fka82: Samotnýho mě to zajímá. Připadaj mi stejný. Letos dávám oboje. :-D

25.01.2012 14:51 zaslal: koudy Poslat zprávu

NN suseny... Seminka uz dal odmocit do vody... :-)

25.01.2012 14:48 zaslal: fka82 Poslat zprávu

Kemper: Jaký je rozdíl mezi Hungarian black a CZ black? Není to to samé?

25.01.2012 14:25 zaslal: kemper Poslat zprávu

může se jednat o Hungarian Black. Zkoušku klíčivosti můžeš udělat. Záleží na tom, jak to sušily. Nebo jsou čerstvý? Vtom případě bych je nechal ještě dozrát. Zralé jsou červené.
www.chileseeds.co.uk/black_hungarian_chilli_pe pper_seeds.htm

25.01.2012 14:17 zaslal: koudy Poslat zprávu

foto

Neumel jsem dat vic fotek najednou bylo to svazane do takovyhleho "nahrdelniku".
(to je asi nerealny aby mi z toohole vyklicily rostlinky co? :-D )

25.01.2012 14:15 zaslal: koudy Poslat zprávu

foto

Ahoj poridil jsem si na trhu na naměstí Jiřího z Poděbrad papričky a vubec nevim co by to mohlo byt vypadaji jako chocolate jalapenos (hodne vzdalene) s tenkou duzinou a s vetsi palivosti jo a prej jsou z Madarska, ale to asi taky nehraje roli...

18.01.2012 14:44 zaslal: fka82 Poslat zprávu

Wiking: Jasně, já netvrdím, že jsou 100%, jenom jsem tím chtěla říct, že nejsou odepsané. A ty jsem tehdy sadila opravdu ještě ze zelených papriček.

18.01.2012 14:39 zaslal: wiking Poslat zprávu

@fka: Ano, utrzene zelene chilli obvykle doma na okne zcervenaji/sezloutnou/zoranzovi, a seminka z techto maji urcitou (byt ne prilis velkou) klicivost.
Delal jsem s tim experiment, bylo to zajimave. Stejne jak kliceni se zamrazenymi seminky.. doporucuji kazdemu vyzkouset, a pak se uz nikde nemusi vyptavat :-B

18.01.2012 13:23 zaslal: fka82 Poslat zprávu

petr: Na semínka by sice měli být až přezrálé, ale několikrát se mi stalo, že jsem měla semínka ještě ze zelené papriky a vyklíčila. Byla to situace, kdy jsem dostala papričky z Mexika a dotyčný nevěděl, že na semeno mají být červené.

18.01.2012 10:39 zaslal: Skurutt Poslat zprávu

Petr: No jelikož jsem kupoval congo black (čoko haba) z THSC a ještě jsem měl od někoho z výměny klasické čoko, tak jsem ty z Ječné zatím ani nedával. S tím podtržením máš asi pravdu, já ty semínka nechal v rozříznutých plodech, které jsem sušil na prášek a pak jsem je teprve vylupoval. Je fakt, že klíčívost asi nebude žádná hitparáda, ale některá se zdají použitelná. Když jsem testoval red a yellow z tesco krabičky, tak tam byla klíčivost okolo 50-60%.
Zkusím dát pár semen do igelitu Kemperovou metodou a uvidím, jestli vůbec klíčí.

18.01.2012 10:27 zaslal: petrinzenyr Poslat zprávu

skurutt: a už ti vylezli? nevěřim, že jsou semínka moc použitelný, plody jsem tam viděl docela velký a o malinko světlejší než sklízim já, obával bych se podtržení na zuralá semínka

18.01.2012 09:10 zaslal: romo11 Poslat zprávu

Ja mám z týchto žltých z predošlej várky nasiatých pár semienok, ale ešte neklíčia, zato habanera red aj orange tie idú ako divé. Dokonca aj trinidad scorpion mi už jeden lezie a jolokia žiadna.
Takže uvidíme čo z toho žltého čuda bude ak vyklíči a vyrastie.

18.01.2012 08:47 zaslal: Skurutt Poslat zprávu

Ještě k tomu tvaru. Na podzim jsem si dovezl ze zelinářství v Ječné v Praze pár čokoládových habaner. Většina byla klasického tvaru "habanero type", ale pár kousků mělo tvar "Naga type", takže se může jednat o nějakou mutaci. Jestli to chce někdo vyzkoušet, nasušil jsem semínka z obo typů odděleně, tak se to dá porovnat.

18.01.2012 08:38 zaslal: kemper Poslat zprávu

Prej Fataliho papriky jsou taky bez chuti a zápachu.Jen ten pal zůstává.Je to způsobeno chemií.Jelikož to krmí fest hnojivem, tak na konec používá chemii na odstranění nežádoucí chuti.Tím odstraní asi všechno. :-D

18.01.2012 08:33 zaslal: Skurutt Poslat zprávu

romo:
Kdyby to byla jolokia, tak asi píšu ze špitálu :-D

18.01.2012 08:08 zaslal: romo11 Poslat zprávu

Aj mne chutili ako habanero, len ten tvar? Pôvodne sa myslelo že to je jolokia yellow, ale nemá na to grády :-)

18.01.2012 07:02 zaslal: Skurutt Poslat zprávu

Tak jsem si včera koupil jedno balení těch špačatých habanerek z Tesco. Nejsem žádný expert, ale po rozříznutí se žádný "parfém" nekonal, takže si nejsem jistej jestli to je vážně fatálka, jak se tu všeobecně myslelo. Problém je, že jsem fatálku ještě neměl, takže nevím co očekávat. Ale ty špičatý potvory mi přišly jak klasické žluté habanero.

16.01.2012 12:34 zaslal: kemper Poslat zprávu

fka82: Kousek níž jsem psal, že to měly v Kauflandu.

16.01.2012 11:53 zaslal: fka82 Poslat zprávu

Jo, tady ty mají přímo nálepku Tesco, stejně jako ty o kterých jsem psala já.

16.01.2012 11:45 zaslal: romo11 Poslat zprávu

U nás ich predávajú aj v bille a metre, možno aj inde napr. kaufland, ale do iných obchodov nechodím :-D

16.01.2012 11:35 zaslal: fka82 Poslat zprávu

kemper: Si psal, že nemáte Tesco ne?

16.01.2012 11:28 zaslal: romo11 Poslat zprávu

Takt o vychádza tak 1,5 eura

16.01.2012 11:24 zaslal: kemper Poslat zprávu

Tady stály normálně 38,-kč.

16.01.2012 10:16 zaslal: fka82 Poslat zprávu

romo: Normálně dost draze, ale já to kupuju v té slevě do 20 korun.

16.01.2012 10:12 zaslal: romo11 Poslat zprávu

fka: po koľko sa u vás tie papričky predávajú? U nás teraz boli tieto žlté za 1,65 eur.
Tú zmes cayen-rawit-jalapenos-habanero som mal minule, a tam boli 2 červené papričky (vraj red savina - uvidím čo z nich vyrastie) a 2 takéto žlté čo by teda mohli byť tie fatalii.

16.01.2012 09:28 zaslal: kemper Poslat zprávu

fka82: To máš dobrý. U nás asi Tesko není. A nebo o něm nevím.

16.01.2012 09:26 zaslal: fka82 Poslat zprávu

Já ty Fatali občas kupuju v Tescu, u nás to nikdo nekupuje, takže to každou chvíli mají v 80% slevě.

16.01.2012 09:03 zaslal: kemper Poslat zprávu

Tady v Kaufu měli směs Hab. Or+Red+Rawit+Cayen.

16.01.2012 09:00 zaslal: kemper Poslat zprávu

Já bych ten nápis "habaneros" bral jako určení, že to spadá do Habanerového typu. Zrovna tak to píšou třeba o Scotch Bonnet a různých dalších. Nesmí se zapomenout, že ty cedulky píšou "odborníci",kteří fakt rozeznaj pálivou a nepálivou papriku(když jí ochutnaj).

16.01.2012 09:00 zaslal: Skurutt Poslat zprávu

Ať je to co je to, při nejbližší příležitosti valím do Tesca. Dochází mi sušené haba čoko z Ječné a do úrody daleko.

16.01.2012 08:23 zaslal: Hajzl Poslat zprávu

hm,proto možná bylo na krabičce napsáno "habaneros"

15.01.2012 19:01 zaslal: fka82 Poslat zprávu

Podle mě je to to Fatali, někde se dokonce Fatali označuje jako Fatali habanero.

15.01.2012 18:14 zaslal: romo11 Poslat zprávu

Podľa tohoto to tiež vyzerá skôr na to fatalii
en.wikipedia.org/wiki/Fatalii

15.01.2012 18:05 zaslal: romo11 Poslat zprávu

Kemper: to porovnanie pálivosti je také orientačné, ale čo som mal magy červené tak tie boli silnejšie. Tu som odkusol špičku a po chvílke som cítil teplo a začal som sa potiť. Trochu pálila aj na jazyku av ústach. Fakt asi ako ahbanero ktorých som už pojedol dosť veľa. Aj chuť je podobná aromatická. Takže by som sa tiež skôr priklonil k tej fatalii.

15.01.2012 17:54 zaslal: Hajzl Poslat zprávu

Odkaz na nagy u neila a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/390823 _425858614977_91258414977_1659842_1677374955_n.jpg maj taky "akné" a ty tvoje jsou hladké,takže říkám fatalii

15.01.2012 17:53 zaslal: kemper Poslat zprávu

romo11:Když to pálí jako Habanero, nemůže to bejt Jolokia. :-D

15.01.2012 17:52 zaslal: Hajzl Poslat zprávu

fatalii má 125 000 - 325 000 SHU tedy podobně jako habanero a je hodně aromatická. Jolokia to může být taky,sou si dost podobný.Jedna má kulatou a druhá špičatou špičku plodu.Navíc moje jolokie měli na sobě takový "pupínky" nevim jestli je to na všech. Já bych to typoval spíš na fatalii. Počkej na další názory :)

Příspěvků: 619 • Strana 1 / 16následující »»
Nemáte dostatečná oprávnění. K jejich získání je potřeba registrace a povolení administrátora. založit nové téma »»