www.chilliweb.cz
chilliweb.cz
 
Online uživatelé

Breberky

«« zpět na seznam témat

Zdravím, na jedné rostlince, co mám v pokoji se objevily nějaké breberky (viz. foto). Během dvou dnů se objevily na druhém keříku v tom samém pokoji. Po týdnu jich na malé sazeničce byly už desítky. Na jiné kytky v pokoji to nevlezlo, v jiných pokojích se to (naštestí) zatím neobjevilo.
Netušíte někdo, co to je a jak se toho zbavit? 10.11.2009 22:19 založil: Saludo

• Přispívat do diskuze je umožněno pouze registrovaným uživatelům!

Příspěvků: 54 • Strana 1 / 2následující »»
8.09.2010 09:01 zaslal: MAXTuner Poslat zprávu

NIC JIŽ SEM NEPIŠTE, ALE DO TÉMATU


choroby a škodcovia, ať zamezíme zasírání !!!

10.07.2010 16:55 zaslal: kimlo Poslat zprávu

Tak som si to overil priamo na obale prípravku, Calypso 480SC má ochrannú dobu pre papriku len 3 dni.

8.07.2010 11:35 zaslal: JonnyX Poslat zprávu

kimlo: tak jsem to postříkal tím Calypso 480 SC doufám že mi neslezou plody a květy:)

8.07.2010 10:58 zaslal: petrinzenyr Poslat zprávu

jo, to je nej, zlatá příroda :-)

8.07.2010 09:07 zaslal: Docent Poslat zprávu

Mně se do skleníku nasadily vosičky, takže mšice budou zlikvidovány ekologicky :-).

7.07.2010 14:10 zaslal: kimlo Poslat zprávu

vekoka: tak na to sa musim kuknút blizsie, predavac ma práve u tohoto prípravku upozornoval na krátku ochrannú dobu - 3 dni, vraj to je jeho velká vyhoda.. pozrem na obal a uvidim...

7.07.2010 13:52 zaslal: vekoka Poslat zprávu

Calyso 480sc jsem včera předevčerem použil. Dnes nemám ani jednu živou mšici. Jen ta ochranná lhůta je tam 14 dnů a u brambor dokonce 21 dnů. Asi bych je za týden nejedl.
Jinak dík za radu kimlo...zůstanu u calypsa.
Ještě bych se chtěl zeptat za jak dlouho se vrátí, pokud má někdo v okolí mšicí farmu.

7.07.2010 10:47 zaslal: kimlo Poslat zprávu

JonnyX: Calypso 480 SC, ochranná doba 3 dni. Velmi účínné.

7.07.2010 10:15 zaslal: fka82 Poslat zprávu

Teď mi pomohl výluh z tabáku.

7.07.2010 09:47 zaslal: JonnyX Poslat zprávu

Zdravím. Potřeboval bych poradit něco čím bych zlikvidoval mšice na papričkách. Používal jsem na to Bioil ale nějak to nezabírá. A potřebuji něco co by neuškodilo květům a plodům. Díky za pomoc

20.06.2010 14:26 zaslal: petrinzenyr Poslat zprávu

jj, v americe na to dostanemegrant :-)

19.06.2010 01:03 zaslal: Wiking Poslat zprávu

Musim rict, ze s myslim, ze Docent ma pravdu.
Neni pivo jako pivo.
Ja jsem sehnal slivky Poutnika, a to bylo paradni.
Nekolik dni pote koupila moje matka v Kauflandu nejaky patok za 3 KC, myslim Ambrosius nebo neco takovyho, a to uz ti slimaci nechlastali.
Meli by jsme udelat nejakou vedeckou studii, ktere pivo chutna slimakum nejlip :-) a ktere je nepritahuje vubec. :-B

26.05.2010 13:39 zaslal: Docent Poslat zprávu

Ad pivní past: Slimáci jsou velmi vybíraví. Kdysi jsem bydlel vedle hospody, kde se točil Regent a hospodský mně nechával pro slimáky slivky. Vždycky se jich nachytalo hafo. Pak hospodu zavřeli, tak jsem koupil tenkrát nejlacinějšího lahváče - desítku Kozla. Na to se nechytil slimák ani jediný!

26.05.2010 13:15 zaslal: petrinzenyr Poslat zprávu

Pošli je ostatním slimákům, aby věděli, zač je toho loket :-D :-B

25.05.2010 19:45 zaslal: Wiking Poslat zprávu

Jo, to jsem koupil jeste dodatecne, 200gr za 81,-KC, kdyby nahodou byli nejaci abstinenti mezi nema. Ja osobne chemii nepouzivam, tohle s tim vanishem bylo poprvy, byl jsem silene zoufalej, i mejm sousedum ti slimaci sezrali vse mozny, od kopru az po konopi.. no proste jsem jen ziral, co to vsechno zere, ty maly slizky potvory.
Rekapitulace: 1 noc , 5 pasti s pivem = celkem asi 130 slimaku.
druha a treti noc = celkem 70 slimaku
Dalsi dny ubytek.. min jak celkem 25 slimaku.
Pasti byly na krajich zahonku, v prostredku jsem sypnul trosku toho vanishe.
Mam i par nechutnych fotek, ( masove hroby slimaku, kdo chce, rad je poslu)

25.05.2010 19:11 zaslal: andre Poslat zprávu

Wiking:Vem na to Ludo ten Vanish!!!Tady jde o to aby Ti to pivko nenatáhlo slymejše ze širokého okolí!Já jim vždy nasypu modré bonbonky a chcípaj jak o závod.

25.05.2010 00:01 zaslal: Wiking Poslat zprávu

Tak se mi podarilo behem jedne noci nachytat asi 130 slimaku!!!!!!!!!
Parada, ta pivni past je opravdu skvela vec.
Pokud nekdo ma potize ze slimakama, a nevi presne co a jak, at me napise meila, poslu nejaky fotky jak se chranit pred slimakama.
Neni to nic extra, ale je to funkcni!

23.05.2010 08:25 zaslal: tadytomas Poslat zprávu

Jsem stejného nározu jako Ptakos, nehnojit a ono se to srovná. Ale ikdyž se mi tohle s ní dělo, tak jsem nepozoroval žádné negativní důsledky na růst/násadbu květů.

23.05.2010 02:14 zaslal: fissie Poslat zprávu

Jo, to by mohlo byt ono. Zkusim upravit zalivku a hnojit min (zatim vubec, pak uvidime). Diky za tip.

23.05.2010 01:51 zaslal: Ptakos Poslat zprávu

foto

Měl jsem to před týdnem na Peter Pepper Red. Můj názor je ten, že to bylo přehnojené. Já mám v truhlíku 2 rostliny a měla to taky jenom jedna. Začal jsem zalévat pouze vodou a upravilo se to - rostlina pustila asi 3 listy, ale jinak plodí normálně a kvete dál, aniž by jí květy upadaly.

23.05.2010 01:44 zaslal: fissie Poslat zprávu

foto

@tadytomas: Jak se te postizene rostlince dari? Je v pohode, nebo ji to zahubilo? Ja tu mam jednu taky takovou, vypada to jako maly krystalky cehosi, podle popisu to zni ze by to mohlo byt totez.

Nejdriv toho na listech mela jen malo a jen na nekterych, ted uz to zachvatilo celou rostlinu. Zajimavy je, ze ve stejnym truhliku (tedy plus minus se stejnou zalivkou) jsou ctyri rostliny a ma to jen jedna. Navic si na zalivku davam celkem bacha a neprelivam to. Takze nevim moc, co si myslet a jak to s ni dopadne :-/.

11.03.2010 20:07 zaslal: andre Poslat zprávu

Jéžiš Marjá,a jak.Zvlášť od té doby co to míchám s DDT a kyanidem.Voní to pěkně po mandlích. :-D

11.03.2010 16:31 zaslal: jdolezalek Poslat zprávu

hele andre funguje to tvoje min.pole i na krtky a rejsky??? :-D

10.03.2010 21:27 zaslal: seremed Poslat zprávu

pokud to nelétá, jinak se budeš muset trefovat. Nebo ta zahání i létavky?

10.03.2010 21:16 zaslal: andre Poslat zprávu

Netroufl.Mám kolem rostlinek minové pole z Vanishe a tak se k nim nikdy nedoplazí!!!Jestli ho používáte tak mi jistě dáte zapravdu,že proti nim nic lepšího není.

10.03.2010 21:05 zaslal: nubby Poslat zprávu

Slechilli: samozrejme,ze troufl...pac mu capsaicin nic nedela...;)

10.03.2010 21:01 zaslal: Slechilli Poslat zprávu

Mě tak napadlo :-) .. myslíte že by si slimák troufl žrát zralou nagu jolokiu, nebo by si to radši rozmyslel :-) :-)

1.03.2010 16:29 zaslal: kemper Poslat zprávu

Tak dnes jsem zjistil na Jalapenu svilušku.Postříkal jsem to OMITE 570EW . Takže pánové pozor!!! Hlídat to.

25.02.2010 16:57 zaslal: jano Poslat zprávu

tadytomas:
Najprv som to pozoroval s lupou a potom som to prestal riešiť - Habanera rástli aj zarodili a dozreli.To mi ako mierne pokročilému začiatočníkovi stačilo. U mňa sa tie príznaky objavili až v lete.

25.02.2010 14:25 zaslal: tadytomas Poslat zprávu

to Jano: to by sedělo, listy jsou takový sušší, křehčí a kroutí se.. jak ti to nakonec dopadlo? zbyvil jsi se toho nakonec?

Ono se to na tejhle rostlině hlavně objevilo už podruhý, ale předtím to bylo jenom pár listů- otrhal jsem je a pro jistotu jsem všechny rostliny preventivně postříkal..

taky myslím, že je to něco fyziologickýho spíš než škůdci.. nechám jí pořádně proschnout a zálivku dám bez hnojiv a uvidí se co udělá..

25.02.2010 12:34 zaslal: petrinzenyr Poslat zprávu

Osobně bych napadenou rostlinu přenesl co nejdál od zdravých, aby se nenakazily

25.02.2010 12:33 zaslal: petrinzenyr Poslat zprávu

Teď je spíš otázka, co s tim, jestli se to dá vyléčit nebo ne, třeba stačí otrhat napadený listy a hlavně je otázka přenosu na další rostliny a odrůdy

25.02.2010 11:39 zaslal: jano Poslat zprávu

Podľa foto som mal niečo podobné v uplynulej sezóne. Najprv som myslel, že je to drobulinký hmyz, ale nedalo sa to zotrieť - bolo to súčasťou listu, takže asi fyz. porucha (viď kemper). Tie postihnuté listy boli akoby suchšie, krehkejšie.

25.02.2010 08:58 zaslal: kemper Poslat zprávu

tadytomas: Mě to podle fotky přišlo nejdřív jako nakladený od molice. Ale to by toho nebylo tolik. Je to divné. Asi to opravdu bude nějaká fyziologická porucha.Něčeho málo nebo moc.Jinak nevím co by to mohlo bejt.

25.02.2010 08:32 zaslal: tadytomas Poslat zprávu

tak jediý co by tomu mohlo bejt podobný je tohle:
"Nadměrná zálivka nebo příliš vlhký vzduch může být příčinou tzv. intumescencí. V důsledku toho dochází ke zvětšování buněk a tím k tvorbě drobných bradaviček, většinou umístěných na spodní straně listů poblíž listových žilek."

je mi to ale divný, protože zrovna tahle rostlina vysychá ze všech nejrychlejš.. no uvidím

25.02.2010 08:26 zaslal: tadytomas Poslat zprávu

no ono se to právě vůbec netváří jako nějakej škůdce, jsou to spíš takový bílý krystalky, který na listo drží dost pevně. A hlavně se objevily během jednoho dvou dnů na spoustě listů.

možná je to blobost, ale spíš mi to přijde, jako že je to protlačený z pórů listu

24.02.2010 22:43 zaslal: kemper Poslat zprávu

Ještě se zkus mrknout sem.Jestli se bude něco hodit.
www.e-knihovnicka.cz/nej/06_papriky/choroby.ht m

24.02.2010 22:39 zaslal: kemper Poslat zprávu

tadytomas:Ať hledám,jak hledám,nic nemůžu najít. Vůbec si to neumím představit.Je to jako nakladený vejce?Nebo spíš choroba?
Našel jsem tohle:....hniloba, proti které je možné použít zcela nově přípravek Ortiva. Ten se aplikuje i proti padlí, které se vzácněji objevuje u paprik pěstovaných v podmínkách suchého prostředí.
Nevím?

24.02.2010 20:10 zaslal: tadytomas Poslat zprávu

foto

a další

24.02.2010 20:09 zaslal: tadytomas Poslat zprávu

foto

nesetkal jste se někdo náhodou s tímto? objevilo se mi to na jednej bonchi a netuším co to je. Ostatní rostou ve stejných podmínkách a bez problémů.

Příspěvků: 54 • Strana 1 / 2následující »»
Nemáte dostatečná oprávnění. K jejich získání je potřeba registrace a povolení administrátora. založit nové téma »»